Știri * Vânătoare * Natură * Din 2011

Știri * Vânătoare * Natură * Din 2011
„Frate Nicolae” - Editura Honterus Sibiu

Raţă pe varză

Sezonul de vânătoare la raţe se apropie de final, dar mai este încă timp să puneţi în practică reţeta Sânzianei: o raţă pe varză deosebit de gustoasă!

Într-o zi geroasă, o raţă se plimba cam zăbăucă pe fondul de la Crivăţ, iar vânătorul meu drag a invitat-o să vină să ne ţină de urât. O aveam ascunsă cu grijă în frigider şi, ca sa nu se mai simtă stingheră şi să-i fie frig, am pus-o la căldurică pe un strat gros de varză adusă tocmai de acasă, din Moldova, şi am chemat toţi prietenii să o vadă... 
Dacă aveţi şi voi vreo răţuşcă rătăcită faceţi ca mine :)

Preparare:
Se ia o raţă, sau un răţoi, se jumuleşte bine, se tranşează şi se pune la fiert. Îi tragem un clocot şi luăm spuma. Apoi se toacă niscai cepe, se călesc puţin în ulei, se adaugă varza acră, ţinută în prealabil puţin la desărat şi la sfârşit se pune carnea de raţă. Eu am bagat cratiţa la cuptor, unde am ţinut-o vreo două ore. Spre final am adăugat suc de roşii făcut în casă, sare şi piper. După preferinţe puteţi adăuga şi alte condimente, dar eu prefer să nu întinez gustul cărnii de vânat. Puţin ardei iute şi o mămăliguţă mare şi fiartă bine completează acest preparat simplu dar delicios. 
Vă invit să încercaţi şi voi!

Text şi foto: Sânziana